Skip to content
Home » Blog » Stručni savjet o pregrijavanju turbopunjača

Stručni savjet o pregrijavanju turbopunjača

  • by

Ako vozilo pati od nedostatka snage, ako izduvni sistem prekomjerno dimi ili se čuje abnormalno zujanje, to bi moglo biti zbog pregrijavanja turbopunjača.

Simptomi, uzroci i koraci koje serviseri vozila mogu poduzeti kako bi spriječili prerani kvar turbopunjača.

Ako se sumnja na pregrijavanje turbopunjača, ključno je provesti temeljit pregled, jer to dugoročno može uzrokovati ozbiljne probleme. Iako to nije reverzibilan proces, potpuni kvar se može spriječiti ako se problemi brzo dijagnosticiraju i riješe.

Specijalisti za turbopunjače mogu utvrditi da li je turbopunjač pogođen pregrijavanjem provođenjem temeljitog pregleda unutrašnjih komponenti.

Efekat zagrijavanja koji se održava tokom perioda pregrijavanja uzrokovat će promjenu boje osovine turbine i kućišta ležaja, kao i unutrašnjih komponenti, kao što su aksijalna podloška i klizač, bez nužno pokazivanja drugih simptoma prekomjernog habanja.

Ako se problem ne riješi, to može dovesti do toga da dijelovi lopatica turbine turbopunjača postanu lomljeni, savijeni ili oštećeni. Nadalje, prekomjerna toplina može uzrokovati karbonizaciju ulja za podmazivanje, što dovodi do katastrofalnog kvara turbopunjača.

Srećom, sprječavanje pregrijavanja i rezultirajućeg opterećenja turbopunjača relativno je jednostavno.

Tehničari vozila trebaju provjeriti da nema curenja u rashladnim vodovima i da na vozilima s dizelskim motorom DPF nije blokiran. Vozači također mogu poduzeti korake kako bi osigurali dugovječnost turbopunjača svog automobila tako što će mu dati vremena da se ohladi nakon dugih putovanja.